KOSSUTH LAJOS ÁLTALÁNOS ISKOLA BÁTONYTERENYE
KOSSUTH LAJOS ÁLTALÁNOS ISKOLA BÁTONYTERENYE
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Iskolánkról
 
Képek
 
Tanárok
 
Osztályok
 
Dokumentumok
 
2015/2016-os tanév

 

 

 

 

 

 

Bátonyterenyei Kossuth Lajos Térségi Általános Iskola

és Alapfokú Művészet Iskola

 

 

 

 

ÖNÉRTÉKELÉSI PROGRAM

 


 

 

Jogi alapja

 

 

1.       2011. CXC törvény A nemzeti köznevelésről

2.       20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

3.       326/2013. Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről

 

 

Felhasznált irodalom:

 

  • Önértékelési kézikönyv általános iskolák számára
  • Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez
  • Országos Tanfelügyeleti Kézikönyv

 

 

 

Intézményünk OM azonosítója: 201214 (közös alapdokumentumok alapján működik)

Székhelye: 3078 Bátonyterenye, Jászai út 2.

 

Tagintézményei:

 

Bartók Béla Tagintézmény

          Telephely: Bátonyterenye, Iskola út 10.

 

Alapfokú Művészeti Iskola Tagintézmény

          Telephely: Bátonyterenye, Iskola út 8.

 

Fekete István Tagintézmény

          Telephely: Mátranovák, Nyírmedi út 12.

 

Madách Imre Tagintézmény

          Telephely: Mátraverebély, Ady Endre út 30.

 

Móra Ferenc Tagintézmény

          Telephely: Mátraterenye, Kossuth út 143.

 

Nagybárkányi Tagintézmény

          Telephely: Nagybárkány, Ifjúság út 21.

 

Intézményünk pedagógus létszáma: 109 fő

 

 

 

Önértékelés célja

 

 

A köznevelési intézmények értékelési rendszerének része az intézményi önértékelés.

Célja a fejlesztő jellegű értékelés, mely az alábbi területeket érinti:

  • Az intézmény önazonosságának fejlesztése az egyes intézményi célok, feladatok és eszközök tudatosításával, folyamatos felülvizsgálatával és szükség esetén módosítással.
  • Partneri kapcsolatok bővítése és fejlesztése.
  • A pedagógusok rendszerelméleti tudatosságának, reflektív gondolkodásának fejlesztése.


 

 

 

Az önértékelés szintjei, területei, módszerei

 

 

Szint

Terület

Módszer

PEDAGÓGUS /kétévenként/

  1. Pedagógiai módszertani felkészültség
  2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése, és a megvalósításukhoz szükséges önreflexiók
  3. A tanulás támogatása
  4. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség.
  5. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység.
  6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése.
  7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás
  8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

 

1. Dokumentumelemzés

 

  • Tanmenet, tematikus tervek és az éves tervezés egyéb dokumentumai
  • Óraterv
  • Egyéb foglalkozások tervezése
  • Napló
  • Tanulói munkák

 

 

2. Óra-/foglalkozáslátogatás

 

 

3. Interjúk

 

  • A pedagógussal
  • Vezetővel

 

 

4. Kérdőíves felmérés

  • Önértékelés
  • Szülői
  • Munkatársi

 


 

 

 

 

Szint

Terület

Módszer

VEZETŐ /a vezetői megbízás második és negyedik évében/

 

  1. A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása

 

  1. A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása

 

  1. Önmaga stratégiai vezetése és operatív irányítása

 

  1. Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása

 

  1. Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása
  1. Dokumentumelemzés
  • Vezetői pályázat/program
  • Pedagógiai program
  • Egymást követő 2 tanév munkaterve és az éves beszámolók
  • SzMSz
  1. Interjúk
  • Vezetővel
  • Munkáltatóval
  • Vezetőtársakkal
  1. Kérdőíves felmérés
  • Önértékelő
  • Nevelőtestületi
  • Szülői

INTÉZMÉNY /a ciklus ötödik évében/

  1. Pedagógiai folyamatok

 

  1. Személyiség- és közösségfejlesztés

 

  1. Eredmények

 

  1. Belső kapcsolatok, együttműködés

 

  1. Az intézmény külső kapcsolatai

 

  1. A pedagógiai munka feltételei

 

  1. A NAT, valamint az „alapfokú művészetoktatás követelményei, és tantervi program” által megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott intézményi céloknak való megfelelés
  1. Dokumentumelemzés
  • Pedagógiai program
  • Egymást követő 2 tanév munkaterve és az éves beszámolók
  • SzMSz
  • Továbbképzési program-beiskolázási terv
  • Házirend
  • Mérési eredmények adatai, elemzése (saját mérések 5 tanévre visszamenőleg)
  • A pedagógusok önértékelési eredményeinek összegzése
  • Az előző intézményellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi önértékelés értékelő lapjai
  • Megfigyelési szempontok - a pedagógiai munka infrastruktúrájának megismerése
  • Elégedettségmérés
  1. Interjúk
  • Vezetővel
  • Pedagógusok képviselőivel
  • Szülőkkel

 


 

 

Önértékelés elvárt eredményei

 

Pedagógus szinten:

  • intézményi célok és feladatok ismerete, a pedagógiai programban foglaltak hatékony megvalósítása
  • PCDA ciklus nyomonkövethetősége a pedagógus munkában, a pedagógiai folyamatokban
  • nagyfokú tudatosság a célok egyéni megvalósítása tekintetében
  • a szakmai fejlődés irányán kialakítása, lehetőségek meghatározása.

 

Intézményvezető szinten:

  • az egyes vezetői funkciókkal kapcsolatos önfejlesztés
  • a vezetői program következetes, a körülményekhez igazodó, intézményi céloknak megfelelő végrehajtása
  • a pedagógusok önfejlesztő tevékenységének támogatása
  • a cél vagy az odavezető út felülvizsgálata, esetleges módosítása.

 

Intézményi szinten:

  • az intézmény önazonosságának kiteljesítése a pedagógiai program hatékony megvalósítása által
  • a folyamatos fejlődés területeinek, módszereinek meghatározása.

 

 

Önértékelési munkacsoport (megbízását az intézményvezetőtől kapta)

 

Az intézmény pedagógusainak száma 109 fő. A magas létszám indokolta, hogy valamennyi tagintézményben önálló önértékelési munkacsoportok alakultak, azaz 7 önértékelési csoport. Az egyes csoportok 5-5 főből állnak. A csoportok kijelölték vezetőiket és a feladatokat egymás között elosztották.

 

A munkacsoport feladata:

  • folyamatosan tájékoztatja a tantestület tagjait, felkészíti és támogatja az érintett pedagógusokat, tájékoztatja az értékelésbe bevont partnereket
  • hatékonyan részt vesz az önértékelési program és az önértékelési terv elkészítésében
  • az intézményvezető közreműködésével elvégzi az adatgyűjtést (óralátogatás, dokumentumelemzés, interjúk készítése, kérdőíves felméréshez kapcsolódó adatrögzítés)
  • az intézményi alapdokumentumok alapján megfogalmazza azt az általános és sajátos elvárásrendszert, amelynek teljesülését vizsgálni fogja (megvitatás után a tantestület hagyja jóvá)
  • kezeli az Oktatási Hivatal önértékelésre vonatkozó informatikai rendszerét
  • a munkacsoport feladatainak az ellátását az intézményvezető ellenőrzi.

 

 

A megvalósításhoz szükséges feladatok ütemezése

 

1. Pedagógusértékelés kétévente

 

Az önértékelési csoport minden év június 30-ig elkészíti, és a tantestület elé terjeszti jóváhagyásra a következő éves önértékelési tervet. A terv tartalmazza az értékelésben résztvevők névsorát, valamint az értékelésbe bevont pedagógusok névsorát.

Az értékelésbe olyan pedagógus vonható be, akinek legalább 5 éves szakmai gyakorlata van.

Az értékelésben minden évben a tantestület 50 %-a vesz részt az alábbiak figyelembe vételével:

  • gyakornok (Pedagógus I-be lépés előtt)
  • minősítésre jelentkezők
  • tanfelügyeleti ellenőrzés alá eső pedagógusok
  • fennmaradó helyek munkaközösségenként egyenlő arányban.

 

A pedagógus értékelésben 2 fő vesz részt.

Feladatait: óralátogatás, dokumentumelemzés, interjúk, kérdőíves felmérések.

Az értékelést végzők összegző értékelésének határideje: április 30.

Az értékelt pedagógus önértékelésének elkészítése, OH honlapján elektronikus rögzítése: május 31.

Amennyiben az adott tanévben önértékelésre kijelölt pedagógusnak a tanév során tanfelügyeleti ellenőrzése is lesz, az önfejlesztési terv elkészítésének határideje az ellenőrzést megelőző 20. nap.

Az önértékelés a fejlesztési terv informatikai rendszerbe történő feltöltése után tekinthető befejezettnek.

Az adatgyűjtési feladatokat minden esetben úgy kell ütemezni, hogy a pedagógusnak legalább két hét álljon rendelkezésre az önfejlesztési terv elkészítésére. Ugyanez vonatkozik a vezetői önértékelésre is.

Az önértékelő csoport összegző értékelést készít a tanévzáró értekezlet időpontjáig. Az összegzés az éves beszámoló része.

 

2. Vezetői értékelés: a vezetői ciklus 2. és 4. évében

 

A vezető értékelése a munkacsoport két tagjának irányításával történik:

  • dokumentumelemzés
  • interjúk
  • kérdőívek.

 

Az értékelők összegző értékelési határideje: április 30.

 

3. Intézmény értékelése: 5 évente (a ciklus 5. évében)

 

Az értékelést a munkacsoport tagjai irányítják.

A kötelezően minden évben vizsgálandó területek megnevezése, valamint az átfogó értékelést végző személyek névsora az éves értékelési tervben szerepelnek.

 

Összegző értékelések

 

A pedagógusok, vezetők, intézmények önértékelésének összegzését a munkacsoport végzi el. Kiemelik az erősségeket, fejlesztendő területeket:

  • erősségek 80 % feletti eredmény
  • fejlesztendő területek 50 % alatti eredmény.

 

Az intézményvezető, az önértékelési csoport évente áttekinti az eredményt és folyamatosan figyelemmel kíséri az intézményi intézkedési terv megvalósulását.

 

 

Tájékoztatás

 

1.       Nevelőtestület tájékoztatása

A tanév eleji tájékoztatás az intézményvezető feladata. A folyamatos tájékoztatás felelőse az intézményi önértékelési csoport vezetője.

 

2.       Szülők tájékoztatása

A szülői közösség vezetőit az intézményvezető tájékoztatja. Az egyes szülőket a tanév eleji szülői értekezleten az osztályfőnök.

 

3.       Online tájékoztatás

Az önértékeléssel kapcsolatos teendőkről az iskola honlapjának segítségével tájékoztatjuk a szülőket.

 

 

A megvalósítás szabályai, eljárásrendje

 

1.       Óralátogatások

  • Az óralátogatások értékelése egységes megfigyelési szempontok alapján történnek.
  • Az értékelőlap az óralátogatást követő megbeszélés után véglegesíthető.
  • Az értékelés a pedagógus esetleges véleményének feltüntetése és az aláírások után tekinthető lezártnak.
  • Az értékelőlap két példányban készül, az egyik a pedagógusé, a másikat az iskola 5 évig megőrzi.
  • Az óralátogatásokat úgy kell megszervezni, hogy tanévente legalább egyszer (és az önértékelést megelőzően legalább kétszer) sorra kerüljön.

 

2.       Interjúk

Az értékeléshez szükséges interjúkat az önértékelési csoport tagjai végzik egységes és nyilvános szempontok alapján az ajánlott interjúkérdések felhasználásával.

 

 

 

 

3.       Kérdőíves felmérések

A kérdőívek kitöltése az informatikai támogató rendszeren keresztül történik. Az egyes kérdőívek és az éves önértékelési terv alapján meghatározott kitöltési határidejéről írásban, szóban, online adunk tájékoztatást (szülői értekezlet, fogadóóra, tájékoztató füzet, levél, honlap).

 

4.       Dokumentumelemzés

Az önértékelési csoport tagjai végzik:

  • a pedagógus által készített dokumentumok (tanmenetek, óratervek, tematikus tervek, napló, anyakönyv, bizonyítvány, tájékoztató füzet, tanórán kívüli foglalkozások naplója)
  • tanulói munkák megtekintése
  • Pedagógiai program
  • Szervezeti és Működési Szabályzat
  • Házirend
  • Munkaterv
  • Minőségbiztosítás

 

 

Az önértékelési folyamat hatékonyságával, célszerűségével kapcsolatban minden érintett javaslatot tehet az önértékelési munkacsoport vezetőjének, aki az eredmények éves áttekintése során, a javaslatok révén a rendszer működésének felülvizsgálatát is elvégzi, javaslatot tesz az esetleges módosításokra.

 

 


 

 

Mellékletek

 

 

 

1. sz. Melléklet: Pedagógus elvárásrendszer

2. sz. Melléklet: A pedagógus elvárásrendszer kérdőívei

  1. Szülői kérdőív
  2. Munkatársi kérdőív


 

 

 

Pedagógiai módszertani felkészültség

 

A területhezkapcsolódóönértékelési szempontokés elvárások:

 

 

 

Pedagógiai módszertani felkészültség

Önértékelésiszempontok

Elvárások

Milyen a módszertanifelkészültsége?

Milyenmódszereketalkalmazatanításiórákonés egyébfoglalkozásokon?

  • Alapos,átfogóés korszerűszaktudományos ésszaktárgyitudássalrendelkezik.

Ped. program:

6. old. „Szakmailag felkészült …”

15. old.: „Ösztönözni kívánjuk…”

35. old.: „Kísérletek összeállítása…”

Munkaterv:

5. old: „Továbbképzéseken való részvétel…”

5. old: „IKT eszközök”

  • A szaktárgynakésatanítási helyzetnekmegfelelő,változatosoktatásimódszereket, taneszközöketalkalmaz.

Ped. program:

17. old.: „Célunk az újszerű…”

72. old.: „Egyes évfolyamokon a különböző…”

73. old.: „A taneszközök kiválasztásánál…”

77. old.: „Fokozatosan kialakítjuk…”

SzMSz:

10. old.: „Pedagógiai szakmai…”

Munkaterv:

I/6. „Új tanítási módszerek…”

  • Tanítványaitönállógondolkodásra, a tanultakalkalmazásáraneveli.

Ped. program:

14. old.: „Ezek a közösségek…”

21. old.: „Megalapozzuk az önálló tanulást…”

SzMSz:

44. old. „A tanulók…”

Munkaterv:

II/5. „Minden órán…”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ismeriésalkalmazza-eatanulócsoportoknak,különlegesbánásmódotigénylőknekmegfelelő,változatosmódszereket?

 

 

 

 

 

  • Tanítványaibankialakítjaazonlineinformációkbefogadásának, feldolgozásának, továbbadásánakkritikus, etikusmódját.

Ped.p.: 16. o.: „Célunk egy olyan attitűd…”

SzMSz: 44. o.: „A tanulók önképz…”

Munkaterv 5.o. „IKT eszközök…”

Munkaterv 6. o: „Az intézmény tanulói összetétele…”

7. oldal 6. pont

  • Azalkalmazottpedagógiai módszerekakompetenciafejlesztést támogatják.

Ped. program:

14. o. „A tehetségek…”

18. o. „Feladatunk, hogy a tanítási…”

20. o. „Feladatunk, hogy az iskola…”

77. o. „Fokozatosan kialakítjuk…”

80. o. „Projektoktatás”

SzMSz: 44. o. „Az iskola a tanulók…”

  • Felméri atanulókértelmi,érzelmi,szociálisés erkölcsiállapotát.Hatékonytanuló-megismerésitechnikákatalkalmaz.

Ped.program:

 13. o. „Pedagógiai programunk egyik…”

15.o. „Külön gondot fordítunk…”

18.o. „Támogatjuk az egyéni…”

Házirend: 4. o. „Személyiségét….”

Munkaterv 7. old. „Az értékelést…”

  • A differenciálásmegfelelőmódja,formájajellemző.

Ped. program:

 19. o.: „Differenciált feladatok az órán…”

SzMSz: 43. o. „Tanórán kívüli…”

Munkaterv I/3.o „Minden osztályban…”

  • Azelméletiismeretekmellettatanultakgyakorlatialkalmazását islehetővéteszi.

Ped. program

19. o. „Tevékenységeken keresztül…”

Házirend: 4. o. „Iskolai tanulmányi…”

Munkaterv 5.o. „egységes követelmény….”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogyanértékeli azalkalmazott módszerekbeválását?Hogyanhasználjafelamérési ésértékelésieredményeketsajátpedagógiaigyakorlatában?

 

  • Alkalmazza atanulócsoportoknak, különlegesbánásmódot igénylőknekmegfelelő,változatosmódszereket.

Ped. program:

6. o. „Szakmailag felkészült….”

14. o. „Fontos alapelvünk…”

37. o. „Nevelő-oktató munkánkban…”

41-42.o. „Biztosítanunk kell a tanuló számára…”

SzMSz 43. o. „A tanórán kívüli…”

Munkaterv: IV/14.o. „Egyéni képességekhez…”

  • A pedagógusazéletkorisajátosságokfigyelembevételévelválasztjameg azórán alkalmazottmódszereket.

Ped. program:

14. o. „Szeretnénk, ha programunk…”

Munkaterv II/3. „Alkalmaznunk kell…”

  • Felhasználja amérési ésértékelési eredményeketsaját pedagógiaigyakorlatában.

Ped.p.

18.o. „Támogatjuk az egyéni képességek…”

20.o. „Negyedik évfolyamon…”

87. o. „Iskolánk tanulóinak jelentős része…”

Munkaterv

5. o. „Mérések felvétele”

8. o. „Feladatok 2. pont”

7. o: „Iskolai kompetencia eredmények javítása…”

  • Pedagógiai munkájábannyomonkövethető a PDCA-ciklus.

Ped. program:

82. o. „A tanulók tanulmányi…”

87. o. „A mérés eredménye jelentősen…”

SzMSz:

16. o. „Az igazgató…”

Munkaterv:

5. Pedagógiai folyamatok…”

  • Alkalmazottmódszerei a tanítás-tanuláseredményességét segítetik.

Ped. p.

20. o. „A mérések során felderített…”

77. o. „Fokozatosan kialakítjuk…”

Hogyan,mennyireilleszkednekazáltalaalkalmazott módszerekatananyaghoz?

  • A rendelkezéséreállótananyagokat, eszközöket – adigitálisanyagokatéseszközöket is–ismeri,kritikusanértékeli ésmegfelelőenhasználja.

Ped. p. 43. o. „Nagy hangsúlyt fektetünk…”

SzMSz: 41. o. „A pedagógus alapvető…”

Munkaterv: V/3.: „A számítógép, az internet…”

  • Fogalomhasználatapontos, következetes.

Ped.p.: 77. o. „mintákat adunk az ismeretszerzéshez…”

  • Kihasználja atananyagkínáltabelső és külsőkapcsolódási lehetőségeket (a szaktárgyikoncentrációt).
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
A blogban még nem található bejegyzés.
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
Archívum
A blogban még nem található bejegyzés.
 
Iskola
 
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Linkek

www.batonyterenye.hu

www.tanuszoda.hu

www.szorospatak.hu

www.bartokisk.fw.hu

www.sulinet.hu

www.nograd-ped.starjan.sulinet.hu

www.logo.hu

www.mategye.hu

www.polifarbe.hu

 

 

 
Poli-Farbe
Poli-Farbe
 
Pontos idő:
 
Látogatók száma:
Indulás: 2006-05-19
 
modulnev

 

Az utólsó frissítés dátuma:

       2016. június 28.

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?