Munkaterv Ikt.sz.144/2016
2016/2017. tanév
Bátonyterenyei Bartók Térségi Általános Iskola Kossuth Lajos Tagintézménye
OM azonosító: 201 214
Helyzetelemzés
Iskolánk a kisterenyei településrész tanulóinak oktatását végzi. Az idei tanévben 325 tanulóval kezdtük az oktatást, 8 alsó tagozatos és 8 felső tagozatos osztállyal működünk.
1.A
|
17
|
1.B
|
17
|
2.A
|
21
|
2.B
|
23
|
3.A
|
17
|
3.B
|
20
|
4.A
|
16
|
4.B
|
19
|
5.A
|
27
|
5.B
|
26
|
6.A
|
19
|
6.B
|
19
|
7.A
|
24
|
7.B
|
24
|
8.A
|
17
|
8.B
|
19
|
Napközis csoportjaink száma 5, melyben 126 tanuló délutáni foglalkozását végezzük. A felső tagozaton 1 tanulószobai csoportunk működik 28 fős tanulói létszámmal. Az idei tanévben közel 230 tanuló részesül étkezésben. Bejáró diákjaink létszáma 26 fő. A bejáró tanulók zöme közeli településekről jár hozzánk. Nagyobb részük már első osztályos korától ide jár ,s azóta a körzethatárok változása miatt a szülők kérésére maradtak. Körzetünkből minden tanulót felveszünk, elutasított tanulónk nem volt.
Évről-évre tapasztaljuk, hogy növekszik a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulóink száma. A 2016/17. tanévben 86 fő halmozottan hátrányos és 59 fő hátrányos helyzetű tanulónk van. Sajátos nevelési igényű tanulóinkkal gyógypedagógus, pszichológus és logopédus foglalkozik. Létszámuk 10 fő. Beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő tanulóink száma 42 fő.
Pedagógusi létszámunk 25 fő, pedagógiai munkát segítő 2 fő, technikai létszám 6 fő. Magántanulóink száma az idei tanévben 1 fő.
Pedagógiai munkánkban törekszünk a kihívásoknak való megfelelésre. Meg kell oldanunk a tanulók 16 óráig tartó felügyeletét. Pedagógiai programunkban megfogalmazottak szerint figyelünk a tanulók egyéni, differenciált fejlesztésére. Minden osztályban alkalmazzuk a csoportmunkát, digitális tananyagokat, fejlesztő, játékos módszereket. Az idei tanévtől két iskolai projektet valósítunk meg: az őszi projekt témája az egészséges életmód területéhez kapcsolódik. A tavaszi projektnapunkat a fenntarthatóság-környezettudatosság témahét keretében valósítjuk meg.
Rendezvényeink, előadásaink, jó gyakorlataink szervesen ötvöződnek a pedagógiai programunkban megfogalmazott céljainkkal.
Közös intézményi szinten belső mérést végzünk 4-8. osztályban magyar és matematika területén. Az idei tanévben is nagy gondot fordítunk az országos kompetenciamérésre. Az idei tanévben is folytatódik a 6. és 8. évfolyamos célnyelvi mérés. Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztése kiemelt feladatként került meghatározásra. A sikeres középiskolai továbbtanulás egyik fontos területe. Minden tantárgynál előtérbe helyezzük az olvasás és szövegértés gyakorlását. Mérési eredményeink általában hasonló szinten mozognak. A tanulói összetétel szerint vannak eltérések. Továbbra is nagy gondot jelent az alapkompetenciák erősítése, melyet fejlesztő foglalkozások keretében is fejlesztünk a tanórákon kívül. A tavalyi tanévben minden kompetenciamérésben részt vett tanulónk egyéni eredményeit áttekintettük. Rájuk egyénre szabott foglalkozásokat tartunk, melyek reményeink szerint még eredményesebbé teszik mérésünket.
Szövegértés
|
Matematika
|
2011. 6.o. 1272 pont
8.o. 1436 pont
|
2011 6.o. 1461 pont
8.o. 1618 pont
|
2012.6.o. 1408 pont
8.o 1428 pont
|
2012. 6.o 1547 pont
8.o 1538 pont
|
2013 6.o. 1439 pont
8.o. 1515 pont
|
2013. 6.o 1435 pont
8.o. 1381 pont
|
2014 6.o. 1451 pont
8.o. 1517 pont
|
2014. 6.o 1522 pont
8.o. 1644 pont
|
2015 6.o 1439 pont
8.o 1469 pont
|
2015. 6.o 1501 pont
8.o 1534 pont
|
Az ide tanévben is lehetőséget biztosítunk tehetséges tanulóinknak szakköri foglalkozásokon való részvételre / rajz, aerobic, úszásoktatás, foci, informatika/. Szakköri foglalkozásokon közel 120 tanulónk vesz részt. Kb. 40%-uk hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű. Iskolánk éves órakeretét az alábbi beosztásban használtuk fel:
Kötelező órák, egyéb foglalkozások
|
Heti óraszám
|
Résztvevők
|
Kötelező tanórák
|
438
|
327 fő
|
Rajz
|
2
|
16 fő
|
Aaerobic
|
2
|
35 fő
|
Fiú foci
|
2
|
22 fő
|
Informatika alsó és felső
|
1
|
20 fő
|
Úszás
|
2
|
120 fő
|
Angol nyelvi kommunikáció
|
16
|
92 fő
|
Csoportos és egyéni felzárkóztató foglalkozás
|
17
|
kb. 120 fő
|
Napközi
|
100
|
126 fő
|
tanulószoba
|
15
|
26 fő
|
Szeretnénk, ha az idei tanévben is minden 8. osztályos tanulónk sikeresen továbbtanulna. A tanulási, magatartási problémákkal küzdő tanulóink száma is folyamatosan nő, ezért kiscsoportos és egyéni korrepetálásokkal, fejlesztő órákkal segítjük őket. Iskolánkban 4 éve rendszeresen alkalmazzuk a DIFER mérést. Iskolapszichológusunk segítségével történik a mérés lebonyolítása és értékelése. A méréseket már kiterjesztettük 4. évfolyamra is. Így rálátásunk van arra, hogy a tanulóknál melyek a fejlesztendő területek, így az iskolai munkatervben is fel tudunk készülni a megfelelő oktatásra. Az idei tanévben tovább folytatjuk a belső méréseket 4-8. osztályok számára. Az angol nyelvi oktatás támogatását a Jövő Reménységei Alapítvány végzi, mely átalakítás alatt áll. Reméljük az átalakítás után hatékonyan tudja segíteni az angol nyelv tanulását.
Diákönkormányzatunk változatos, a gyermekek igényéhez igazodó programokkal segíti tanulóink szabadidős tevékenységét. Együttműködő kapcsolatra törekszünk partneriskoláinkkal és egyéb szervezetekkel. Pedagógusaink továbbképzését a továbbképzési programban elfogadott rend szerint valósítjuk meg. Szakmai, módszertani fejlődést tesznek lehetővé a bemutató órák, melyeket az idén is tovább folytatunk. Minden kolléga kapcsolódik a Salgótarjáni POK által szervezett pedagógiai napokhoz és egyéb rendezvényekhez. Az egymástól való tanulás lehetőségei így minden pedagógus számára nyitva állnak. Igyekszünk minden pályázati lehetőséget megragadni a fejlesztésre, hiszen szinte csak ez a forrás áll rendelkezésre. Az idei tanévben még aktívabban szeretnénk felhasználni a digitális tananyagokat. Fontosnak tartjuk a tanulmányi versenyeken való részvételünket. Minden évben szép eredményeket értünk a különböző tantárgyi versenyeken, melyre nagyon büszkék vagyunk.
Térségünk az ország egyik leghátrányosabb térségeinek egyike. A közmunka program ellenére jó néhány család mélyszegénységben él. Halmozottan hátrányos helyzetű tanulóink alacsony szocializációjú családi környezetből kerülnek be az iskolába. Felzárkóztatásuk sokszor meghaladja iskolánk lehetőségeit. Támogatjuk az idei tanévben településünkön újra induló Tanoda programot, mely reményeink szerint segíti a legrászorultabbak eredményességét. Szeretnénk megtalálni azokat az együttműködési formákat, melyek előmozdíthatják az eredményesebb iskolai munkát. Sajnos a halmozottan hátrányos helyzetűek köréből kerülnek ki az igazolatlanul mulasztók. Itt is sokat teszünk azért, hogy csökkentsük a hiányzások számát. Az elmúlt tanévhez képest jelentősen csökkent a túlkoros tanulók száma.
Partnereinkkel sokoldalú és nagyon eredményes kapcsolatot tartunk.
Legfontosabb partnereink: TS Gastro Kft., Kastélykerti Művelődési Ház és Könyvtár, Ady Endre Művelődési Központ, Bartók Térségi Általános Iskola Székhelyintézmény és Tagintézményei, Családsegítő Szolgálat, Pedagógiai Oktatási Központ, Jövő Reménységei Alapítvány.
Céljaink a tanévre
a pedagógiai programunk alapján
- Az új kerettantervek bevezetésének nyomon követése
- Tanulóink neveltségi szintjének folyamatos erősítése, önértékelésük fejlesztése
- Továbbképzés az éves továbbképzési terv szerint
- A kompetencia alapú oktatás és a hátrányokat leküzdő tanítási módszerek tanórai foglalkozásokon való alkalmazása. Belső mérési rendszer erősítése a jobb kompetenciamérési eredmények elérése érdekében
- Angol nyelvi kommunikációs képzés továbbfejlesztése, ifjúsági nyelvvizsgára való felkészítés
- Úszásoktatás keretében tanulóink egészséges életmódra való felkészítése
- Munkaközösséggel és a város oktatási és művelődési intézményeivel való együttműködés erősítése
- Tanulóink neveltségi szintjének fejlesztése: egymás elfogadása
- Új tanítási módszerek, eljárások továbbfejlesztése matematika és szövegértés területén alsó és felső tagozaton
- Az egészséges életmód kialakítása területén egész tanévben folyamatos programokat szervezünk: őszi projekt, úszásoktatás, egészség nap
- Környezettudatos nevelés erősítése
Egyéb feladatok:
- A Köznevelési törvény és rendeletek változásainak nyomon követése, alkalmazása
- Folyamatos pályázatfigyelés
- Iskolai honlapunk frissítése
Feladatterv
Időpont
|
Esemény
|
Felelős
|
Szeptember 1.
|
Tanévnyitó ünnepély, apró ajándék átadása az elsősősök számára
Első osztályosok köszöntése
Első osztályos szülői értekezlet
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősök
|
12-13.
|
Felsős és alsós szülői értekezlet, SZMK megbeszélés
Munkaértekezlet: éves munkaterv elfogadása, havi feladatok megbeszélése
Alapdokumentumok elfogadása: PP, SZMSZ. Házirend
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
munkaközösség vezetők
|
13.
|
Napközis munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
19.
|
Megemlékezés iskolánk névadójáról
Széchenyi István évforduló
|
Tagintézmény vezető
DÖK vezető
Hónapfelelősök
|
20
|
„Legyen a sport a tiéd!”
46 alsós tanuló vesz részt a Salgótarjáni Sportcsarnok rendezvényén
|
Tagintézmény vezető
Alsós munkaközösség vezető
|
30.
|
Tanmenetek, munkatervek leadási határideje
Magyar Népmese Napja
Európai Diáksport Napja
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
napközisek
munkaközösség vezetők
|
Folyamatos
|
Tantermek, aula dekorációja
DÖK tisztségviselők újraválasztása, programjavaslatok összegyűjtése
Naplók, anyakönyvek megnyitása
Tanév előkészítő szakmai tanácskozásokon való részvétel
Úszásoktatás megszervezése
Ügyeleti rend kialakítása
Nyelvi kommunikációs képzés szervezése
|
Osztályfőnökök
Bódiné Bakos Katalin, Kormos Katalin
DÖK vezető
Munkaközösség vezetők
Angol nyelvtanárok
|
Október
|
|
|
szeptember 30.
|
Zene világnapja
Iskolai megemlékezés
|
Hónapfelelősök,
Molnár András hangosítás
|
3.
|
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
4.
|
Napközis munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
4.
|
Állatok világnapja
|
Hónapfelelősök
|
6.
|
Aradi vértanúk napja – iskolai megemlékezés
Városi ünnepségen részvétel
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősök
magyar tanárok
|
10.
|
DIFER mérésben résztvevő tanulók jelzése
|
Tagintézmény vezető
|
12.
|
Salgótarjáni POK szervezésében: Őszi Pedagógiai Napok rendezvénye reál tantárgyakat tanítók részére
|
Tagintézmény vezető
|
13.
|
Eger Eventus Szakközépiskola bemutatkozása
|
Tagintézmény vezető
|
14.
|
Salgótarjáni POK szervezésében Portfólió készítés – műhelyfoglalkozás
|
Tagintézmény vezető
|
15.
|
Törzslapok megnyitása
Szombati tanítási nap: október 31. hétfői nap tanítása
|
Tagintézmény vezető
|
21.
|
Megemlékezés a Köztársaság napjáról
|
DÖK vezető
Hónapfelelősök
|
21.
|
Salgótarjáni POK szervezésében
Tanulási zavaros gyerekek az osztályban –őszi pedagógiai napok
|
Tagintézmény vezető
|
23.
|
Forradalom és szabadságharc ünnepe
Városi ünnepségen való részvétel
|
Igazgató
Tagintézmény vezető
|
Folyamatos
|
Sportbajnokságok, szaktárgyi versenyek, szakkörök beindítása
Osztálystatisztikák, iskolai statisztika elkészítése
Óralátogatás
Naplók ellenőrzése
Pályaválasztási Nap rendezvényén részvétel
|
DÖK vezető
Osztályfőnökök
Munkaközösség vezetők
Szaktanárok
Igazgatóhelyettes
|
November
|
|
|
2-4
|
Őszi szünet:
szünet előtti utolsó tanítási nap október 28.(péntek), a szünet utáni első tanítási nap november7.(hétfő)
|
Tagintézmény vezető
|
7.
|
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
7.
|
Fogadó óra
|
Tagintézmény vezető
osztályfőnökök
|
8.
|
Napközis értekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
11.
|
Márton napi megemlékezések, hagyományok
|
DÖK vezető
Osztályfőnökök
hónapfelelősök
|
14.
|
Szülői tájékoztatás a pályaválasztással kapcsolatban
|
Tagintézmény vezető
8. o. osztályfőnökök
|
14-18.
|
Belső kompetenciamérés 4-8. osztályok részvételével matematika és szövegértésből
|
Tagintézmény vezető
osztályfőnökök
szaktanárok
|
25.
|
„Iskolába csalogató”
rendezvény
|
Tagintézmény vezető
alsós nevelők
|
25.
|
Őszbúcsúztató parti – Halloween
|
angol tanárok
hónapfelelősök
osztályfőnökök
|
Folyamatos
|
Naplók, szakköri naplók, tájékozató füzetek ellenőrzése
1-2.osztályosok szöveges értékelése, a szülők tájékoztatása
Óralátogatás
Munkaidő nyilvántartási lapok ellenőrzése
Konzultáció az iskolai munkát segítő szakemberekkel
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
1.-2. osztályfőnökök
.
Hónapfelelősök
DÖK vezető
munkaközösség vezetők
|
December
|
|
|
5-6.
|
Mikulás napi ünnepségek
teadélutánok
|
Osztályfőnökök
Hónapfelelősek
|
5.
|
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
6.
|
Napközis értekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
12-16.
|
Téli dekorációk készítése, kézműves foglalkozások
|
Hónapfelelősök
|
20.
|
Kossuth Kulturális Nap
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősök
|
21.
|
Szakmai Nap
|
Igazgató
Tagintézmény vezető
|
folyamatos
|
Karácsonyi dekorációk készítése, iskolai bolt működtetése, ajándék készítés
Naplók, egyéb iskolai dokumentumok ellenőrzése
Munkaidő nyilvántartás ellenőrzése
Téli szünet: Dec. 22.-január 2-ig.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2014. dec. 21. szerda
A szünet utáni első tanítási nap: 2017. jan. 3. kedd
|
Osztályok
Osztályfőnökök
Rajz szakosok
DÖK-vezetők
Hónapfelelősök
Tagintézmény vezető
|
Január
|
|
|
3.
|
Napközis értekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
9.
|
NETFIT mérés elindítása
|
Tagintézmény vezető
testnevelő tanárok
|
17.
|
Magántanulói vizsga
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
|
20.
|
Az első félév vége
|
Tagintézmény vezető
|
18
|
Bemutató óra
Matematika
|
Számel Erika
|
23.
|
A Magyar Kultúra napja
|
Igazgatóhelyettes
hónapfelelősök
|
23.-24.
|
Osztályozó értekezletek
|
Tagintézmény vezető
|
27.
|
Félévi bizonyítvány kiosztása
1. osztályosok szöveges értékelése, a szülők tájékoztatása
|
Osztályfőnökök
1. osztályfőnökök
|
Folyamatos
|
Naplók, egyéb iskolai dokumentumok ellenőrzése
Óralátogatás
Félévi bizonyítványok kitöltése
Munkaidő nyilvántartás ellenőrzése
|
Igazgatóhelyettes
Hónapfelelősök
Munkaközösség vezetők
|
30.
|
Félévi értekezlet
A munkaközösség, DÖK, írásbeli beszámoló a féléves munkáról
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
Munkaközösségek
Diákönkormányzatok
|
Február
|
|
|
6-7.
|
Munkaértekezletek
Szülői értekezletek
SZMK megbeszélés
|
Osztályfőnökök
Tagintézmény vezető
|
10.
|
8.-os továbbtanulási lapok leadása
|
8.-os osztályfőnökök
|
14.
|
Valentin nap
|
Hónapfelelősök
|
14.
|
Jelentkezési lapok továbbítása a középiskoláknak
|
Tagintézmény vezető
|
18.
|
Farsangi bál
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősök
Osztályfőnökök
Napközis nevelők
|
24.
|
„Iskolába csalogató”
|
Igazgatóhelyettes
alsós nevelők
|
Folyamatos
|
Naplók, egyéb iskolai dokumentumok ellenőrzése
Óralátogatás
Munkaidő nyilvántartás ellenőrzése
|
Igazgatóhelyettes
|
Március
|
|
|
6.
|
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
7.
|
Napközis munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
8.
|
Nőnapi megemlékezés
|
Hónapfelelősök
|
14.
|
Március 15.
Iskolai ünnepség
|
Hónapfelelősök
Tagintézmény vezető
|
15.
|
Városi ünnepségen való részvétel
|
Tagintézmény vezető
|
27.
|
Határtalanul pályázat szervezése, programok egyeztetése
|
Tagintézmény vezető
7. osztályfőnökök
|
Április
|
|
|
3-4.
|
Munkaértekezlet
Fogadó óra
|
Igazgatóhelyettes
osztályfőnökök
|
4.
|
Napközis munkaértekezletek
|
Tagintézmény vezető
munkaközösség vezetők
|
11.
|
Költészet Napja
iskolai megemlékezés
|
Hónapfelelősök
Magyar tanárok
|
11.
|
Magyarság Háza –kirándulás Budapestre a Határtalanul pályázat keretében
|
7. osztályfőnökök
|
10-12.
|
Bemutató történelem órák földrajz, történelem a Határtalanul pályázat keretében
|
Herbályné Németh Katalin
Németh Béla
|
12.
|
Megemlékezés a magyar holokauszt áldozatairól
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősek
|
13-18.
|
Tavaszi szünet
13-18-ig
Szünet előtti utolsó tanítási nap 12. szerda. A szünet utáni első tanítási nap 19. szerda
|
|
24-28.
|
Belső kompetenciamérés
4-8. osztályok
|
Tagintézmény vezető
Szaktanárok
|
24.-28
|
Fenntarthatóság- környezettudatosság témahete
|
Tagintézmény vezető
hónapfelelősök
|
27.
|
Tavasz projekt nap:
„Kezünkben a jövőnk”
|
Tagintézmény vezető
Hónapfelelősök
Osztályfőnökök
|
Folyamatos
|
Naplók, egyéb iskolai dokumentumok ellenőrzése
Első osztályos tanulók beiratkozása
Tájékoztató szülői értekezlet az óvodákban
1.osztályosok szöveges értékelése, a szülők tájékoztatása
Kastélykerti Könyvtár meglátogatása
Városi alsós matematika verseny rendezése
Óralátogatás
Munkaidő nyilvántartás ellenőrzése
|
Tagintézmény vezető
1.-2. osztályfőnökök
Osztályfőnökök
Tagintézmény vezető
|
Május
|
|
|
1.
|
Kastélykerti Majális
|
Tagintézmény vezető
|
2-5.
|
Vetélkedő a Határtalanul pályázat keretében
|
Tagintézmény vezető
7. osztályfőnökök
|
8-9.
|
Munkaértekezletek
Szülői értekezletek
SZMK ülés
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
|
9.
|
Napközis értekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
17.
|
országos célnyelvi mérés 6. és 8. osztály
|
Tagintézmény vezető
mérés koordinátor, felmérés vezetők
|
8-11.
|
Kirándulás Erdélybe –Határtalanul pályázat
|
Tagintézmény vezető
7. osztályfőnökök
|
24.
|
Országos kompetenciamérés -8. osztály
|
Igazgató helyettes
Osztályfőnökök
Mérési koordinátor, felmérésvezetők
|
26.
|
Gyermeknap
|
Igazgató helyettes
Hónapfelelősök
|
Folyamatos
|
Naplók, egyéb iskolai dokumentumok ellenőrzése
Kirándulások, piknik
Táborszervezés
Városi gyermeknap
Iskolagyűlés
Tantárgyi mérések
Óralátogatás
Munkaidő nyilvántartás ellenőrzése
|
Igazgató helyettes
Hónapfelelősök
Osztályfőnökök
DÖK vezetők
Munkaközösség vezetők
|
Június
|
|
|
5.
|
Megemlékezés az Összefogás napjáról
|
Tagintézmény vezető
hónapfelelősök
|
6.
|
Munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
6.
|
Napközis munkaértekezlet
|
Tagintézmény vezető
|
9.
|
Projektnap- Határtalanul pályázat
|
Tagintézmény vezető
7. osztályfőnökök
|
13.
|
Magántanulói vizsga
|
Tagintézmény vezető
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14-15.
|
Osztályozó értekezlet alsó és felső tagozat
|
Tagintézmény vezető
osztályfőnökök
|
17 .
|
Ballagás
|
Tagintézmény vezető
Osztályfőnökök
|
22.
|
Tanévzáró ünnepély
|
Tagintézmény vezető
|
23.
|
Tanévzáró értekezlet
Iskolánkban dolgozó szakemberek beszámolója írásban v. szóban
|
Tagintézmény vezető
Munkaközösség vezetők
|
23-30.
|
Tantermi leltárok
|
Tagintézmény vezető
osztályfőnökök
|
30
|
Munkaértekezlet a jövő tanév feladatairól
|
Tagintézmény vezető
|
27-30.
|
Tantermek összepakolása a nyári takarításhoz, meszeléshez
|
Tagintézmény vezető
|
26-30
|
Balatonboglári nyári tábor
|
Déska Ildikó
|
Folyamatos
|
|
|